dinsdag 13 januari 2015

Vangst van de week (4)

De toestroom van Postcrossingkaartjes stagneerde de laatste tijd nogal. Dit komt doordat de kaartjes die ik had verstuurd maar niet aan wilden komen. Maar nu krijg ik geregeld een mailtje dat er weer één ergens in de wereld is gearriveerd. De eerste twee weken van dit jaar hebben al acht van mijn kaartjes iemand blij gemaakt. Dus ik neem aan, dat ik hier binnenkort ook weer post kan verwachten.

Dit jaar heb ik tot nu toe één kaart mogen verwelkomen. Hij komt uit Hong Kong en is verstuurd door de 23-jarige Cola:


Het is een afbeelding van de Tsim-sha-tsui klokkentoren. Vanaf de toren heb je een mooi uitzicht op de Victoria haven, zo schreef Cola.

De aquarel is gemaakt door Shen Ping. Deze kunstenaar is in 1947 geboren in Beijing, heeft daar een kunstopleiding gevolgd en heeft zich in 1980 in Hong Kong gevestigd. Hij maakt vooral aquarellen en is zelfs voorzitter van de Hong Kong Water Colour Research Society. Als je meer werk van hem wilt zien, ga dan hier naartoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten