dinsdag 20 januari 2015

Vangst van de week (5)

Wat een topweek was dit: acht kaartjes gekregen! Kijk maar mee.

Sinds we zelf konijnen hebben, staan kaartjes met konijnen op mijn wensenlijst. En zie hier:


een kaartje met 'konijntjes Babette, Böbi en Lulu met twee schildpadden' van Rosi uit Zwitserland. Het kaartje komt van een boerderij, waar ze ongewenste huisdieren opvangen. Grappig, want onze hangoortjes Bink en Twix komen uit een konijnenopvang.

De tweede kaart kwam van Sylvy uit Frankrijk:


een mooi, maar zielig plaatje van een klein mannetje met vleugels, verstrikt in touwtjes. Een marionet? Op de achterkant staat 'moustique', wat mug betekent.

Daarna kreeg ik dit mooie plaatje van de Litouwse Ruta:


Deze had ze bij mijn favoriete kaarten zien staan. (Bij Postcrossing heb je een 'postcards wall', waarop je ontvangen, verstuurde, favoriete en populaire kaarten staan. Favoriete kaarten zet je er zelf op. Dat kunnen kaarten zijn die je zelf hebt ontvangen of verstuurd, maar je kunt ze ook bij anderen vandaan halen. Populaire kaarten zijn alleen voor jezelf te zien. Dat zijn kaarten die jij hebt verstuurd en die anderen als favoriet hebben aangekruist.)

Dit vind ik een heel bijzondere:


Gekregen van Marieke uit Nederland. Het komt uit de Atlas van de Belevingswereld, een atlas waarin 'alle ervaringen van een mensenleven' zijn afgebeeld in landkaarten.

Vervolgens ontving ik een kaartje met Alice's Adventures in Wonderland:


verstuurd door MJ uit Denver, Colorado, USA. Dit boek is in 1865 geschreven door de Engelse auteur Charles Lutwidge Dodgson, onder het pseudoniem Lewis Carroll en vertelt het verhaal van het meisje Alice die in een konijnenhol valt en terechtkomt in een wonderlijke wereld.

Van Kari uit Noorwegen kreeg ik deze mooie midzomernacht op de Noordkaap:


Daarna kreeg ik post uit Florence, Italië:


van Gigi. Florence, Firenze in het Italiaans, is gesticht in 59 v. Chr. door Julius Caesar en heeft een enorme historie. Onder andere Leonardo da Vinci, Michelangelo, Galileo Galilei en Catharina de Medici waren aan deze stad verbonden. Het is de meest renaissancistische stad van Italië en een cultuurstad bij uitstek.

Mijn favoriet van deze week is dit schattige kaartje:


gekregen van de 11-jarige Mina uit Hamburg, Duitsland. Een hondje dat ervan droomt de ruimte in te gaan. Gemaakt door grafisch ontwerpster Nele Rojek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten